صنایع دستی؛ از انتقال هویت تا خلق ثروت / سهم ۶ میلیاردی خراسان جنوبی از فروش صنایع دستی 

معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: فروش محصولات صنایع دستی در بازارچه‌های فصلی و نمایشگاه‌های صنایع دستی سراسر کشور، عایدی ۶ میلیارد تومانی برای استان داشته است.

فولادی معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: قریب به ۱۰ هزار صنعتگر در خراسان جنوبی در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند که از این تعداد، ۷ هزار و ۵۰۰ نفر در سامانه صدور مجوز‌ها ثبت شده اند.

او افزود: فروش محصولات صنایع دستی در بازارچه‌های فصلی و حضور هنرمندان در نمایشگاه‌های صنایع دستی سراسر کشور، عایدی ۶ میلیارد تومانی برای استان داشته است.

فولادی ادامه داد: صنعتگران استان از ابتدای امسال در ۸۰ بازارچه و چادر عشایری با پوشش ۴۵۵ غرفه، ۴ نمایشگاه تخصصی و ۵ نمایشگاه غیر تخصصی، ۲ نمایشگاه شهرستانی و یک رویداد صنایع دستی در باغ اکبریه محصولات خود را در معرض دید قرار داده و به فروش رسانده اند.

 از ابتدای امسال همچنین به ۱۹۷ طرح در حوزه صنایع دستی مبلغ ۹ میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان از محل اعتبارات تبصره ۱۶ پرداخت شده است.

معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: روند پرداخت این تسهیلات از محل تسهیلات مشاغل خانگی و بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ نیز آغاز شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.